۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

از کجا به کجا .....؟؟؟؟؟


پرواز تهران- نیویورک ایران ایر بلنـدتـریــن پـرواز مسـافــری جهان ۳۶ سال پیش
هنگامي كه اولين پرواز شركت هواپيمايي ايران اير در سال 1354 از فرودگاه مهرآباد تهران بسوي نيويورك به پرواز در آمد افتخاري تاريخي نيز بنام شركت هواپيمايي ملي ايران به ثبت رسيد. اين پرواز بلندترين پرواز غير تجاري بدون توقف در دنيا بود كه تا آن زمان انجام مي شد برنامه همچنين بر اين بود كه با وارد كرن هواپيماهاي از نوع "كنكورد" به ناوگان پروازي ايران اير مدت زمان پرواز از تهران به شهرهاي مهم و دوردست جهان كمترين آن در تمامي منطقه خاورميانه باشد و سپس با آغاز بهره برداري از فرودگاه بين المللي آريامهر تهران اين فرودگاه تبديل به بي رقيب ترين فرودگاه ترانزيت نه تنها منطقه بلكه در كل قاره آسيا گردد.
در واقع ایده ساخت هواپیمای بوئینگ 747 اس پی به خاطر پرواز تهران- نیویورک ایران ایر مطرح شد که در زمان شروع (سال 1976) بلندترین پرواز مسافری در دنیا به حساب می آمد.
در فيلم تبلپيغاتي كه به زبان انگليسي از شبكه هاي تلويزيوني كشور آمريكا در دهه 70 ميلادي پخش مي‌شد گزارشگر و مسافري مي گويد: ... در نيويورك سوار هواپيماي بويينگ 747 شدم و دقيقاً يازده ساعت و پانزده دقيقه بعد در پايتخت زيبا و هيجان انگيز ايران، تهران فرود آمدم. در ضمن ايران‌اير, يك مايل فراتر از هواپيماهاي ديگر در هوا پرواز مي‌كند. پرواز بسيار راحت و آرام بود.غذاي عالي پارسي خوردم ، و از ميهمان نوازي خوب پارسيان لذت بردم. حالا آماده ام كه به سياحت تهران و ديگر ديدنيهاي سرزمين هزار و يك شب بروم.....

کجاست اون شرکت هواپیمایی ایران ایر که زمانی یکی از پنج ایرلاین برتر دنیا بود؟ 
منبع : ایران قدیم

هیچ نظری موجود نیست: