۱۳۹۱ اسفند ۳۰, چهارشنبه

پایان زمستان ها مبارک باد....


SMSآمده
" گندم های هفت سین به گندم های آسیاب گفتند: قصه ی ما گرچه نان نداشت اما پایانی سبز داشت. پایان سال تان سبز و خرم باد."
و من Edit اش می کنم و برای دوستان می فرستم :
" گندم های هفت سین به گندم های آسیاب گفتند : قصه ی ما گرچه نان نداشت اما پایانی سبز داشت. پایان زمستان تان سبز و خرم باد."
و با خود فکر می کنم در طول تمام این سال ها که سنت های دیرین پا کرده اند توی کفش تکنولوژی نازنین و هر روز بیش از پیش می غلتند درآغوش مدرنیته ی مهربان، و ما یاد گرفته ایم که به جای بحرالطویل های طولانی ، یک Post با کلمات شمارش شده ی با حساب و کتاب بنویسیم در Wall صفحه ی Facebook مان وجای پاسخ های ادیبانه، یک Like بزنیم یا شکللک بگذاریم در Comment دونی دوستان، و به جای بهاریه های شاعرانه ی احساسی، چند جمله ی بی سرو ته به نام تراوشات ذهنی میهمان کنیم یاران را، و جای کارت تبریک های آغازِسال نوِ گل و پرنده و منظره ی بهاری در شکل های دو بعدی و سه بعدی و اکلیل خورده ی برّاق کتابفروشی آقای مکی در بازار قیصریه ، ایمیل و SMS عارفانه و شاعرانه با متن هایی از کوروش و داریوش و خشایار بزرگ، و ایران و خون آریایی و مرز پرگهر و کتیبه باستانی و لوح گلی و سنگ نبشته ی پارسی، و می و ساقی و یار و ساغرِشکسته، تعارف کنیم به هم، این پیامک اولین است که به جای تبریک برای آغاز، از پایان خوش می گوید.
با امید به پایانی روشن و سپید بر تک تک این شب های سیاه ، و با آروزی پایانی سبز برهرچه زمستانِ این روزهای تاریک و سرد.
روزهای نوِ نوروز  92  مبارک تان باد. 

۱ نظر:

Unknown گفت...

سال نو مبارک. سالی خوش برایتان آرزو می کنم.
آمده بودم که تبریک سال نو برایتان بگذارم که این جمله زیبا را خواندم. آرزو می کنم که همه پایان ها به همان خوشی و پرشوری آغازها باشند.
چرخ روزگار بر وفق مراد