۱۳۹۰ فروردین ۱۸, پنجشنبه

سیمای میلی جان،این ره که تومی روی به ترکستان است ؟!


می گوید : مامان ، امروز صبح سر صف، ناظم مان سخنرانی نوروزی داشت ، بعد از پانزده روز تعطیلی . صحبت هایش را با این جمله شروع کرد : هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز .
تا آمد بقیه حرف هایش را بزند، بچه ها پریدند وسط حرفش و همه یک صدا و با هم گفتند : آقای فامیل دور، حال دوره خانوم چطوره؟؟؟؟
مجله همشهری جوان عکس ببعی برنامه کلاه قرمزی و علیرضا خمسه را در نقش پنجعلی سریال پایتخت گذاشته روی جلدش و رویش نوشته پنجعلی علیه ببعی! ودر متن گزارشش هم، محبوب ترین شخصیت های سریال های نوروزی را در میان مردم  ببعی و پنجعلی دانسته است.
با خود فکر می کنم ، وقتی یک ببعی در برنامه ی ساده و کم هزینه ای مثل کلاه قرمزی می تواند مخاطبین را سر شوق آورد، و یک علیرضا خمسه ی به معنای واقعی استاد طنز و طنازی ، به تنهایی می تواند یک سریال را جالب توجه کند ، چه حاجت به ساخته شدن این همه فیلم و سریال پرهزینه ی جیغ جیغو و سراسر آه و ناله و گریه و زاری  و برنامه های طنزمبتذل و بی مایه با سوژه های تکراری و سخیف. چه حاجت به دیالوگ های سراسر لهجه ی قومیت های مختلف برای خنداندن. چه حاجت به هنرپیشه های زنجیره ای لوده و مسخره ی به ظاهر طناز و در باطن لُمپن. چه حاجت به پیرمردها و پیرزن های بی سواد نمکی و سبزی پاک کن برای ایفای نقش هنرپیشگی .
واقعا شما می دانید، چه حاجت ؟؟؟؟
.......................
پ ن : قصدم اصلا توهین به پیرمردان نمکی و پیرزنان سبزی پاک کن نیست که همه زحمت کشند و عزیز . اما نمی فهمم چه اصراری برای استفاده از این آدم ها وجود دارد برای خنداندن مردم با استفاده از ساده دلی و بی سوادی این عزیزان در صداو سیما و سینمای این روزها.

هیچ نظری موجود نیست: